×

Informujemy, że trwa nabór zimowy na rok akademicki 2023/2024.

Rekrutacja trwa do 29.02.2024.

 

 

 

Baza dydaktyczna

Aktualnie od marca 2022 roku Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii prowadzi działalność w wynajmowanych budynkach będących własnością Politechniki Poznańskiej. W budynkach tych wcześniej prowadzone były zajęcia dla studentów Politechniki Poznańskiej, stąd lokale przystosowane są do prowadzenia zajęć dydaktycznych.

Cały teren, na którym znajdują się wynajmowane budynki, jest ogrodzony, na którym to terenie znajdują się miejsca parkingowe, w tym też miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. 

Wszystkie pomieszczenia wykorzystywane do procesu dydaktycznego jak również biblioteka uwzględniają potrzeby osób z niepełnosprawnością ruchową, o czym świadczy zainstalowana winda, poręcze na klatkach schodowych, niskie progi, toalety dostosowane dla osób z niepełnosprawnością.

Studenci Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii mogą korzystać z nowoczesnej bazy dydaktycznej, która mieści się przy ulicy Nieszawskiej 13 w Poznaniu, w dwóch budynkach: Budynku B i Budynku C. o łącznej powierzchni 2830 m2, w tym część dydaktyczna w obu budynkach wynosi wraz z częścią biblioteczną łącznie ponad 1 300 m2, część administracyjno – biurowa ponad 200 m2. W ramach 23 sal wykładowych, seminaryjnych, ćwiczeniowych do dyspozycji studentów  są 3 duże sale o łącznej powierzchni prawie 400 m2, w których łącznie jest ponad 320 miejsc siedzących.

Kluczowe miejsce w procesie dydaktycznym mają  pracownie ćwiczeniowe: 

-pracownia gastronomiczna nr 1 dla 16 osób, w której studenci mogą aktywnie uczestniczyć w zajęciach praktycznych, mając do dyspozycji kompletne stanowiska gastronomiczne (na każdą parę studentów przypada blat, komora zlewozmywaka, stanowisko do gotowania), dzięki czemu każdy student nabiera praktycznych umiejętności i doświadczeń w zakresie gastronomicznym, kompetencji zawodowych z towaroznawstwa, żywienia człowieka  i technologii produkcji  potraw, 

-  pracownia gastronomiczna nr 2 dla 16 osób, w której studenci mogą aktywnie uczestniczyć w zajęciach praktycznych, mając do dyspozycji stanowiska gastronomiczno – cukiernicze, dzięki czemu każdy student nabiera kompetencji zawodowych z towaroznawstwa, żywienia człowieka  i technologii produkcji  potraw, 

Każda z pracowni gastronomicznych wyposażona jest w profesjonalny sprzęt gastronomiczno – cukierniczo – piekarniczy, sprzęt kuchenno – gastronomiczny oraz kompletne wyposażenie restauracyjne dzięki czemu studenci specjalności  Hotelarstwo i Gastronomia nabierają kompetencji na  wybranych stanowiskach w gastronomii,

- pracownia do ćwiczeń zawodowych z zakresu sztuki kelnerskiej (Wersal), w której studenci między innymi mogą zdobywać kompetencje w zakresie obsługi kelnerskiej, nakrywania stołów, podawania do stołu, serwowania potraw, itp.

 

Biblioteka, rektorat

Na parterze w budynkyu C studenci mogą korystać z przestronnej biblioteki wraz z czytelnią. Na 1 piętrze w budynku C znajduję się gabinet rektora, prorektora i kanclerza.

Administracja

W budynku C na 1 pięrze znajdują się pomieszczenia administracyjne: Dział Obsługi Studenta, Dział Praktyk Krajowych i Zagranicznych, pomieszczenie Działu księgowości w tym kasa.

Sale wykładowe i pracownie

W budynku C na parterze znajdują się 3 przestronne sale wykładowe, a na 1 piętrze 7 sal wykładowych/ćwiczeniowych mogących pomieścić od 20 do 70 osób. W budynku B na parterze znajdują się 2 dobrze wyposażone sale gastronomiczne do zajeć praktycznych, wersal i sala fitness. Na 1 piętrze znajdują się salki wykładowe mogące pomieścić od 10 do 50 osób.

Udogodnienia

Wyposażenie wszystkich  sal wykładowych, seminaryjnych, ćwiczeniowych spełnia standardy dla pomieszczeń przeznaczonych do realizacji procesu dydaktycznego. Duże sale wykładowe są wyposażone w rzutniki multimedialne i komputery, mikrofony i ekrany oraz w rzutniki tekstów. W zestaw - telewizor, służący jako ekran / monitor, odtwarzacz CD,  rzutnik pisma, ekran do rzutników / projektorów, tablica biała suchościeralna na markery wyposażone są wszystkie sale dydaktyczne. W razie potrzeby istnieje możliwość wypożyczenia rzutnika i laptopa z Działu Obsługi Studentów oraz nagłośnienia w postaci głośników, mikrofonu, a w przypadku osób niedosłyszących, czy słabosłyszących również mobilnych pętli indukcyjnych.