Koła naukowe
Dołącz do jednego z czterech kół naukowych funkcjonujących w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Gastronomii.
W WSHiG działają cztery koła naukowe, których celem jest popularyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania i marketingu, krajoznawstwa i gastronomii.
Studenckie Koło Zarządzania i Marketingu
Prowadzi działalność popularyzatorską, mającą na celu rozpowszechnianie wiedzy marketingowej, szczególnie w zakresie gastronomii, hotelarstwa, turystyki i rekreacji. Umożliwia wymianę doświadczeń i prezentowanie wyniku własnej pracy badawczej przez studentów i młodych absolwentów. Docelowo umożliwia lepszy start zawodowy członków koła, a także integruje środowisko studenckie i pozwala rozwijać osobowości jego członków.
Koło realizuje swoje cele poprzez:
- organizowanie spotkań ze specjalistami różnych dziedzin
- organizowanie odczytów wygłaszanych przez członków koła lub zaproszonych gości
- podejmowanie i prowadzenie przez członków koła indywidualnych prac naukowo-badawczych
- organizowanie i udział w seminariach, konferencjach, sympozjach, zjazdach i obozach naukowych
- współpracę z innymi kołami naukowymi, instytucjami naukowymi, uczelniami wyższymi i szkołami średnimi w kraju i za granicą
- inne przedsięwzięcia zgodne z regulaminem koła
Studenckie Koła Naukowe Krajoznawcze i Turystyczno-Geograficzne
Działalność Krajoznawczego Koła Naukowego we współpracy z Turystyczno-Geograficznym Kołem Naukowym stanowi integralną część procesu dydaktyczno-wychowawczego Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu. Realizowana jest w oparciu o organizację spotkań i zajęć pozalekcyjnych. Do głównych celów obu organów należy zaliczyć
- poszerzenie wiadomości geograficznych
- poznawanie kraju, jego środowiska geograficzno-przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii
- poznawanie najbliższego środowiska i specyfiki własnego regionu, w tym dziedzictwa kulturowego Polski oraz dziedzictwa kulturowego Europy
- kształtowanie postaw patriotycznych związanych z tożsamością kultury regionalnej, narodowej i europejskiej
- kształtowanie wiedzy o kulturze własnego regionu i jej związkach z kulturą narodową, ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej poprzez pogłębianie więzi ze swoim środowiskiem, regionem i krajem
- przygotowanie do dojrzałego życia w strukturach regionalnych, narodowych, państwowych, europejskich
- utrzymanie stałej współpracy z lokalnymi towarzystwami propagującymi turystykę i krajoznawstwo
- rozbudzanie zainteresowań turystyczno-krajoznawczych
- podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej poprzez motywowanie do podejmowania rozmaitych form turystyki kwalifikowanej z uwzględnieniem wiadomości nabytych na spotkaniach Koła
- upowszechnianie zasad ochrony środowiska naturalnego oraz umiejętności korzystania z zasobów przyrody
Działalność Koła Turystyczno-Geograficznego przejawia się także w organizacji wycieczek pieszych i rowerowych, organizacji spotkań z osobami zawodowo związanymi z branżą turystyczną (pilotami wycieczek, przewodnikami turystycznymi, podróżnikami, znawcami historii sztuki i kultury, hotelarzami, gastronomikami, restauratorami, przedstawicielami firm turystycznych i rekreacyjnych), organizację spotkań tematycznych, udziale w targach, konferencjach, szkoleniach oraz innych przedsięwzięciach związanych z turystyką i rekreacją, a także pomocy w poszukiwaniu praktyk zawodowych.
Studenckie Koło Gastronomiczne
Studenckie Koło Gastronomiczne skupia miłośników sztuki kulinarnej w wydaniu polskim i zagranicznym. Promuje i rozpowszechnia wiedzę na temat zwyczajów żywieniowych z całego świata, oswajając polskie podniebienie nawet z najbardziej orientalnymi smakami.
Studenckie Koło Gastronomiczne realizuje swoje cele poprzez:
- organizację pokazów kulinarnych, udziale studentów w konkursach kulinarnych krajowych i zagranicznych
- organizację spotkań z osobami zawodowo związanymi z branżą gastronomiczną
- udziale w targach, konferencjach, szkoleniach oraz innych przedsięwzięciach związanych z gastronomią
- pomocy w poszukiwaniu praktyk zawodowych